6 Aralık 2012 Perşembe

İsrail'den Mavi Marmara Katliamı

Mavi Marmara Yardım Gemisi 
Gazze filosu saldırısı, Mavi Marmara katliamı veya Deniz Meltemi Harekâtı, İHH İnsani Yardım Vakfı ve Özgür Gazze Hareketi'nin organize ettiği ve Gazze'ye insani yardım taşıyan 6 gemiye; Akdeniz'de, İsrail'den 70-80 mil (130-150 kilometre) açıktaki uluslararası sularda 31 Mayıs 2010'da İsrail Savunma Kuvvetleri'nin yaptığı müdahale.
İsrail Deniz Kuvvetleri'ne bağlı Şayetet 13 komandoları, Gazze'ye insani yardım ulaştırmayı hedefleyen gemilerden Mavi Marmara'ya çıkarak ateş açtı. 

 Yardım Gemilerinin Rotası
Olay; gemilerde bulunan aktivistlerden bir kısmının öldürülmesi, bir kısmının yaralanması ve gemilerin yolcularıyla birlikte rehin alınması ile sonuçlanmıştır.
Baskında 8 Türk ve 1 Türk asıllı Amerikan vatandaşı öldü.
İsrail savaş gemileri, uluslararası sularda seyretmekte olan yardım gemilerinden, rotalarını Aşdod'a çevirmesini istedi fakat yardım gemileri bu talebi reddetti.
İsrailli kuvvetler bu cevaptan sonra gemilere denizden ve havadan komando çıkarttı.
Altı gemiden beşi, büyük bir olay olmadan İsrail tarafından ele geçirildi.
9 yolcu Komorlar bandıralı MV Mavi Marmara'ya çıkan İsrailli komandolar tarafından öldürüldü. Saldırıda 10 İsrail Savunma Kuvvetleri komandosu ve yaklaşık 60 aktivist yaralandı.
Bu hadiseden sonra Mısır, Refah sınır kapısını açtı.
İsrail, ablukayı hafifletti ve Gazze'ye girecek malzemeler listesini güncelledi.
Öldürülen dokuz Türk vatandaşının isimleri Gazze'deki bazı sokaklara verildi.
Türkiye-İsrail ilişkileri durma noktasına geldi.

GAZZE ŞEHRİ'NİN TARİHÇESİ

FİLİSTİN İLE İLGİLİ DİĞER BİLGİLER İÇİN TIKLAYINIZ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

muzafferbadem@hotmail.com