DANİMARKA'NIN KONUMU
Sayfalar
▼
31 Mart 2013 Pazar
Danimarka'nın Nüfus Bilgileri
Başkent Kopenhag'dan Bir Görünüm
Nüfusu:
5,500,510 (Temmuz 2009 verileri)Nüfus artış oranı: %0.33 (2006 verileri)
Mülteci oranı: 2.52 mülteci/1,000 nüfus (2006 tahmini)
Bebek ölüm oranı: 4.51 ölüm/1,000 doğan bebek (2006 tahmini)
Ortalama hayat süresi: toplam nüfus: 77.79 yıl
erkek: 75.49 yıl
kadın: 80.22 yıl (2006 verileri)
Danimarka'da Ekonomik Veriler
Kopenhag Yakınlarındaki Offshore Rüzgar Türbinleri
Ekonomiye
genel bakış: Danimarka ekonomisi iyi bir büyüme performansı göstermekte,
ortalama büyüme hızı son yıllarda %2.5-3 arasında seyretmektedir. Danimarka
33,000 ABD Doları civarında kişi başı geliri ile en zengin ve işsizlik
oranının en düşük olduğu (%5 civarında) Avrupa ülkelerinden biridir.
Yüksek kamu harcamaları Danimarka'da da karakteristiktir. Danimarka'nın Coğrafi Verileri
Konum:
Kuzey Avrupa, Baltik Denizi ve Kuzey Denizi kıyısında, Almanya'nın kuzeyinde
yarımadada yer almaktadır.
Coğrafi konumu: 56 00 Kuzey enlemi, 10 00 Doğu boylamı
Haritadaki konumu: Avrupa
Yüzölçümü: toplam: 43,094 km²
Sınırları: toplam: 68 km
sınır komşuları: Almanya 68 km
Sahil şeridi: 7,314 km
Coğrafi konumu: 56 00 Kuzey enlemi, 10 00 Doğu boylamı
Haritadaki konumu: Avrupa
Yüzölçümü: toplam: 43,094 km²
Sınırları: toplam: 68 km
sınır komşuları: Almanya 68 km
Sahil şeridi: 7,314 km
28 Mart 2013 Perşembe
25 Mart 2013 Pazartesi
24 Mart 2013 Pazar
22 Mart 2013 Cuma
21 Mart 2013 Perşembe
20 Mart 2013 Çarşamba
Moğolistan'daki Yerleşik Türk İşadamları, Dernek ve Kuruluşları
Empathy Yurtunts Co.Ltd.
FİRMA ADI: TÜRK HAVA YOLLARIİŞTİGAL KONUSU: TURİZMADI SOYADI: ERDİNÇ ÇAKIR
TELEFON: +976 70146161
FAKS: +976 70146171
E-POSTA: ecakir2@thy.com
WEB: www.turkishairlines.com
19 Mart 2013 Salı
Moğolistan'da Demiryolları
1956’da açılan ve Moğolistan ötesine giden demiryolu, ülkenin modern nakliyat anayoludur.
Ulan Bator’u Sibirya ötesine giden anahatta bağlayan kuzey kısmı, yükün büyük kısmını taşır.
Doğu Moğolistan’da 1930’larda askerî maksatlarla inşâ edilmiş kısa demiryolları vardır.
Fakat Moğolistan arâzisi ulaşıma imkân vermemektedir.
Ulan Bator’u Sibirya ötesine giden anahatta bağlayan kuzey kısmı, yükün büyük kısmını taşır.
Doğu Moğolistan’da 1930’larda askerî maksatlarla inşâ edilmiş kısa demiryolları vardır.
Fakat Moğolistan arâzisi ulaşıma imkân vermemektedir.
Moğolistan'daki Bazı Tercüme Büroları
ADAMAS MINING Co., Ltd.
Established date:17 January 2002
CEO/President: Z. Nomundari
Address: P.O.Box-1084, Ulaanbaatar-13,
Tel: 976- 11 - 462130
Fax: 976- 11 - 462415
Moğolistan'a Vize Şartları
Yaz Kutlamaları
Diplomatik ve Resmi pasaport sahibi Türk vatandaşlarından 30 gün süreli seyahatlerinde vize aranmamaktadır. Normal pasaport sahiplerinin her türlü seyahatlerinde vize alması gereklidir.
Vize almak için aşağıdaki belgeler hazırlanmalıdır.
Pasaport
İki adet fotoğraf
Başvuru formu (Başvuru formu http://web.ttnet.net.tr/mogolelc/mgl_visa_app.pdf adresinden temin edilebilir)
Moğolistan Ankara Büyükelçiliği
Adres: Koza Sokak No. 109, G.O.P., 06700 ANKARA
Telefon: +90 312 4467977
Faks: +90 312 4467791
E-mail: mogolelc@ttnet.net.tr
Büyükelçiliğin Çalışma Saatleri:
Telefon: +90 312 4467977
Faks: +90 312 4467791
E-mail: mogolelc@ttnet.net.tr
Büyükelçiliğin Çalışma Saatleri:
Moğolistan'daki Oteller
Bayangol Hotel Restaurant'tan Biir Görünüm
1. BAYANGOL HOTEL · 4 Yıldız
Bayangol Hotel, Chinggis Khan Avenue-05,Ulaanbaatar-210628, P.O.B-43, Mongolia
Tel: 976-1-312255, Fax; 976-1-326880
E-mail: info@bayangolhotel.mn
Moğolistan'da Araba Kiralayan Firmalar
OTEAUTOIMPEX Joint Stock Company
CEO/President: N.Nasan-Ochir
Address: 2 Sonsgolon, 20 Khoroo, Songinokhairkhan District, Ulaanbaatar-37,
Tel.: 00976-11-631315
Fax: 00976-11-631860
E-mail: membership@mongolchamber.mn
Service: rental
17 Mart 2013 Pazar
Moğolistan'daki T.C. Temsilcilikleri
T.C ULAN BATOR BÜYÜKELÇİLİĞİ
Tel: 00 976 11 329 545
311 200
Faks: 00 976 11 313 992
E-mail: turkemb@mongol.net
T.C. ULAN BATOR BÜYÜKELÇİLİĞİ
TİCARET MÜŞAVİRLİĞİ
Tel: 00 976 11 329 545
311 200
Faks: 00 976 11 313 992
E-mail: turkemb@mongol.net
T.C. ULAN BATOR BÜYÜKELÇİLİĞİ
TİCARET MÜŞAVİRLİĞİ
Moğolistan'da Hava Yolları
Cengiz Han Uluslararası Havaalanı'nda Yurtiçi Taşımacılığında Kullanılan
MIAT Antonov An-26 Uçağı
Rusya Cumhuriyeti Havayolları, Moskova ile Ulan Batur arasında direk uçuşlar yapmaktadır.Ülkenin iç havayolları başşehirle bütün eyaletler arasında bağlantı sağlar.
Selenga Nehri ile Hubsugul Gölünde gemi ve mavnalar işlemektedir.
Cengiz Han Uluslararası Havaalanı
Moğolistan'da Hafif Sanayi
Tuul Nehri'nden Bir Görünüm
Moğolistan’da hafif sanayi, ülkenin her tarafında mevcuttur.Sanayisi esas îtibâriyle gıda, tekstil, kimyâ ve çimentoya dayanır.
Yeni kurulan Darhan şehri, un fabrikası, depolama ve önemli ölçüde hafif sanâyiye sâhiptir.
Ulan Batur’da, et paketleme ve hafif îmâlât sanâyi mevcuttur.
Moğolistan'da Serbest Ekonomiye Geçiş
Başkent Ulan Bator'da Opera Evi
Eski Sovyetler Birliğine bağlı bir ekonomik yapı gösteren Moğolistan’da
1990’dan sonra ekonomik yapıda büyük değişiklik yapılan Moğolistan’da
devlet işletmeleri aşamalı olarak özelleştirilmeye başlandı ve serbest pazar ekonomisine
geçildi.1931’de başarısız olarak kolektivizasyona girişilmiş ancak, 1950’de tamamlanmıştır.
Bununla berâber çiftlik hayvanlarının % 20’si hâlâ özel teşebbüsün elindedir.
Moğolistan'da Siyasi Hayat
Muhalefette Olan Yeşiller PartisiBasın Açıklaması Yapıyor.
Ülke yönetiminde komünizm hâkim ise de Sovyetler Birliğinde başlayan Glasnost hareketi bu ülkeye de yansıdı.Tek partili düzene son verilmesi için Aralık 1988’de başlayan mitingler Ocak 1990’a kadar sürdü.
Birçok siyasi parti kuruldu.
Şimdiye kadar iktidarda olan Moğolistan Devrimci Halk Partisi, kendi bünyesinde büyük değişiklikler yaptı.
Moğolistan'da Nüfus Yapısı
Moğol Bir Anne ve Çocukları
3.200.000’lik Moğolistan nüfusunun %80’nini Halha Moğolları, %8’ini diğer Moğollar, %5’ini Kazaklar, kalanını Tuvalar gibi diğer Türk halkları, Ruslar ve Çinliler meydana getirir.Moğolların belirgin özellikleri, brekasefalik kafatası, düz koyu saçlı, elmacık kemikleri çıkık, seyrek sakal, ucu kalkık ve basık burun, küçük ve batık, hafif çekik ve ela, kahve gözler, kısa boylu geniş yapılıdırlar.
Zamanında Türk ve Moğol boyları bir arada yaşadıklarından dolayı birbirine benzeyen bir tip yapısı oluşmuştur.