Sayfalar

28 Temmuz 2013 Pazar

İsviçre'de Demiryolları

Zürich Tren İstasyonunda 50'den Fazla Peron Bulunmaktadır.
İsviçre'de ilk demiryolu 1847 yılında Zürih ve Baden arasında toplam 30 km uzunluğunda inşa edilmiştir. İlk önce demiryollarının merkezi planlanıp işletilmesi kararlaştırılmış (1848 Anayasası).
Fakat sürecin yavaş ilerlemesi üzerine 1852 yılında parlamento inşa sorumluluğunu özel firmalardan yaralanma izni ile birlikte kantonlara bırakmıştır.
Bu gelişmeleri izleyen 30 yıl içerisinde ülkeye 2500 km. uzunluğunda tren rayı döşenmiştir.
Günümüzde İsviçre, Monako ve Vatikan gibi küçük devletler hariç tutulduğunda Avrupanın en yoğun demir yolu ağına sahip ülkesidir.(122m/km2).
İsviçre'de toplu ulaşım bağlantısına erişimi olmayan hiçbir yerleşim yeri yoktur.
Avrupa'nın en yüksek yerleşim yeri Juf'a (Graubünden kantonu) bile günde 8 kez toplu ulaşım taşıtları seferleri yapılmaktadır.
Ülkedeki standart demir yolları 3991km. uzunluğunda olup bunun sadece 10 km'si elektrikli değildir. Buna ek olarak dar demir yollarının toplam uzunluğu 1766 km'dir.
Toplam 3007 km. uzunluğunda demiryolu ağı ve yıllık 300 milyon yolcu kapasitesi ile İsviçre Federal Demiryolları (die Schweizerischen Bundesbahnen (SBB)) ülkenin en uzun ve önemli demir yolu ağına sahiptir.
BLS AG ise 440 km'lik ağ ile ülkenin en önemli ikinci demir yolu operatörüdür.
Ayrıca ülkede demir yolu işleten 47 özel firma bulunmaktadır.
Dağlık coğrafyasından dolayı İsviçre'de ayrıca birçok füniküler ve teleferik hattı da bulunmaktadır.4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

muzafferbadem@hotmail.com