28 Nisan 2013 Pazar

Kırgızistan'da Eğitim İmkanları

Uluslararası Atatürk-Alatoo Üniversitesi
Kırgızistan yüksek bir eğitim düzeyine sâhiptir.
Ülkede ilk üniversite 1932’de kurulmuştur.
Okuma yazma oranı % 99.8’dir.
Ülke genelinde 1806 ortaokul, 48 teknik lise vardır.
Diğer Türk Cumhûriyetlerinde olduğu gibi Kırgızistan’da eğitim devlet tarafından yapılırken 1992’de çıkarılan yeni kânunlarla özel okul ve üniversite eğitimine izin verildi.
Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği zamanında eğitim alanında büyük gelişmeler yaşanmıştır.
1934 yılında 7 yıllık okul okuma zorunluluğu getirilmiştir.
1950 yılından itibaren bu zorunluluğuna uyulması ile birlikte eğitim gelişmeye başlamıştır.
Kırgızistan İlimler Akademisi 1965 yılında kurulmuştur.
Kırgızistan'da bugün 17 araştırma enstitüsü mevcuttur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

muzafferbadem@hotmail.com