- Sırbistan yoluyla Bulgaristan’a giriş-çıkış yapacak vatandaşlarımızın Kalotina (Bulgaristan) - Dimitrovgrad (Sırbistan) sınır kapısından geçiş yapmaları gerekmektedir. Bu kapıdan Bulgaristan’a giren vatandaşlarımız, E-80 karayolunu kullanarak Kalotina-Sofya-Filibe (Plovdiv)-Hasköy (Haskova)-Harmanlı-Svilengrad yoluyla Kapitan Andreevo-Kapıkule sınır kapısından Türkiye’ye ulaşacaklardır. Yaklaşık 370 kilometre uzunluğundaki bu güzergâhın sadece Sofya-Filibe (Plovdiv) arasındaki 140 kilometrelik bölümü otoyol olup geri kalan bölümü geliş-gidiş birer şeritli karayoludur.
- 19 Haziran 2005 tarihinde Bulgaristan ile ülkemiz arasında Hamzabeyli-Lesovo’da yeni bir sınır kapısı açılmıştır. Kapıkule-Kapitan Andreevo sınır kapısının yaklaşık 40 km. kuzeydoğusundaki Hamzabeyli-Lesovo sınır kapısına ulaşım için E-80 karayolu kullanılarak Kalotina-Sofya-Filibe (Plovdiv)-Hasköy (Haskova)-Harmanlı güzergâhı takip edildikten sonra Harmanlı’dan Burgaz istikametine (kuzeydoğuya) dönülerek Topolovgrad geçildikten yaklaşık 20 km. sonra Elhovo şehrine girmeden önce Lesovo istikametine dönülmelidir. Harmanlı’dan Hamzabeyli-Lesovo sınır kapısına mesafe yaklaşık 80 km.’dir. Yaz aylarında Kapitan Andreevo-Kapıkule sınırında yoğunluk olduğu günlerde, Bulgaristan emniyet makamları (trafik polisi) vatandaşlarımızı Lesovo - Hamzabeyli kapısına yönlendirebilmektedir.
- Romanya yoluyla Bulgaristan’a giriş-çıkış yapacak vatandaşlarımızın kullanabilecekleri başlıca üç güzergâh mevcuttur:
- Birinci
güzergâhı izleyecek vatandaşlarımızın Rusçuk (Ruse)
(Bulgaristan)-Giurgiu (Romanya) hudut kapısından geçiş yapmaları
gerekmektedir. Hudut kapısında Tuna nehri üzerindeki köprü Bulgaristan
ile Romanya arasında bağlantıyı sağlamaktadır. Sözkonusu köprünün
kapasitesinin yetersiz olması sebebiyle, trafiğin yoğun olduğu
zamanlarda hudut kapısında beklemeler olmaktadır. Rusçuk’tan
Bulgaristan’a giriş yapacak vatandaşlarımızın Rusçuk (Ruse)-Byala-Veliko
Tırnovo-Gabrovo-Kazanlık-Eski Zağra (Stara Zagora)-Dimitrovgrad-Hasköy
(Haskovo) güzergâhını izleyerek E-80 karayoluna çıkmaları ve bu
karayoluyla Svilengrad üzerinden Kapitan Andreevo-Kapıkule hudut
kapısına ulaşmak suretiyle Türkiye’ye giriş yapmaları mümkündür.
Yaklaşık 350 kilometre uzunluğundaki bu güzergâhın tümü gidiş-geliş
birer şeritli karayoludur. Yer yer dağlık bölgelerden geçen bu
karayolunda araç kullanırken dikkatli olmak gerekmektedir. Giurgiu
(Romanya)-Rusçuk (Bulgaristan) sınır kapısını kullanacak
vatandaşlarımızın, Rousse (Rusçuk)-Razgrad-Shoumen
(Şumnu)-Karnobat-Yambol (Yanbolu)-Elhovo-Lesovo güzergâhını izleyerek
Hamzabeyli'ye ulaşmaları da mümkündür.
- İkinci
güzergâhı izleyecek vatandaşlarımızın Vidin (Bulgaristan)-Kalafat
(Romanya) hudut kapısından geçiş yapmaları gerekmektedir. Hudut
kapısında Tuna nehri üzerinde çalışan feribotlar vasıtasıyla Bulgaristan
ile Romanya arasında bağlantı sağlanmaktadır. Feribotların yetersiz
olması sebebiyle hudut kapısında beklemeler olmaktadır. Bulgaristan’a
giriş yapacak vatandaşlarımızın E-79 karayolunu kullanarak
Vidin-Dimovo-Montana-Vratsa-Botevgrad güzergâhı üzerinden Sofya’ya
ulaşmaları ve buradan E-80 karayoluna çıkarak Sofya-Kapitan
Andreevo-Kapıkule hudut kapısına ulaşmak suretiyle Türkiye’ye giriş
yapmaları mümkündür. Yaklaşık 515 kilometre uzunluğundaki bu güzergâhın
sadece 215 kilometrelik Botevgrad-Sofya-Filibe (Plovdiv) bölümü otoyol
olup geri kalan bölümü gidiş-geliş birer şeritli karayoludur.
- Üçüncü
güzergâhı izleyecek vatandaşlarımızın Rusçuk-Razgrad (E2: 64 km),
Razgrad-Şumen (52 km.), Şumen-Karnobat (E 73: 93 km.), Karnobat-Burgaz
(E6: 55 km), Burgaz- MalkoTırnovo (E-87/9 -78 km). Malko Tırnovo-Dereköy
Sınır Kapısı güzergâhından Kırklareli’ne gidebilmeleri mümkündür. 345
kilometrelik yol gidiş-geliş birer şeritlidir. Şumen-Karnobat arası
dağlık bölgeden geçmektedir. Ayrıca Burgaz-Malko Tırnovo yolunun son
bölümü dar ve virajlı bir yoldur. Lukoil, OMV, Shell petrol
şirketlerinin Rusçuk, Razgrad, Şumen, Karnobat, Aytos ve Burgaz’da
istasyonları mevcuttur. Ayrıca Burgaz-Dereköy arasında iki petrol
istasyonu bulunmaktadır.
Bulgaristan’daki karayollarının fiziki durumu Batı Avrupa’daki yollara
kıyasla daha kötüdür. Ayrıca karayolları üzerindeki trafik işaret ve
ikaz levhaları eksiktir. Bu sebeple Bulgaristan’dan transit geçiş
yapacak vatandaşlarımızın güzergahlarını belirlerken dikkatli olmaları
ve aşırı sürat yapmaktan kaçınmaları yerinde olacaktır.
Bulgaristan
karayollarında sadece bazı bölgelerde ışıklandırma bulunduğundan,
özellikle hava kararmaya başladıktan sonra, vatandaşlarımızın azami
derecede dikkatli olmaları gerekmektedir.
Not: Bu bilgiler Dışişleri bakanlığının resmi internet sitesinden alınmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
muzafferbadem@hotmail.com