6 Haziran 2011 Pazartesi

Burkina Faso, Mutlu İnsanlar Ülkesi

Burkina Faso Haritası (Eski Adı, Yukarı Volta)
Burkina Faso, Batı Afrika'da küçük bir ülkedir. Eski adı Yukarı Volta 'dır. Burkina Faso, kendi dillerinde mutlu insanlar ülkesi anlamına gelmektedir. Sahra Çölünün güneyinde, Gana'nın kuzeyinde yer almaktadır. Tamamı kara ile çevrili


Burkina Faso, 13 bölgeden oluşmaktadır. Ülke yeryüzündeki en fakir ülkelerinden biridir. Ülkedeki yüksek işsizlik oranı göçü tetiklemektedir. Ülkede eğitim; ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim olmak üzere 3 kısımdan oluşur. Ancak eğitim ücretlidir. Örneğin bir yıl süreyle bir ortaöğretim kurumunda okumak için yaklaşık $65 ödemek gerekir. Bu durum pek çok çocuğun eğitim alamamasınına yol açar. Başkentte bir Amerikan özel okulu bulunmaktadır. Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı raporlarına göre %12.8 lik okuma-yazma oranıyla yeryüzündeki en az okuma-yazma oranına sahip ülke konumundadır.Nüfus artışı:%3.00 (2006 tahminleri) ortalama yaşam süresi 50 nin altındadır. Nüfusun büyük bir bölümü ülkenin güneyine ve merkezine toplanmıştır. Yaklaşık 5000 Avrupalı Burkina Faso'da yaşar. Ülke nüfusunun %50si müslüman, %30 Hristiyan, %20si Afrika dinlerine mensuptur. Ülkede demir, mangan ve altın yatakları bulunmaktadır.

Başkenti Ouagadougou'dur. Sınır komşuları, Benin, Fildişi Sahilleri (Cote d'Ivoire), Gana, Mali, Nijer ve Togo'dur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

muzafferbadem@hotmail.com