10 Ağustos 2011 Çarşamba

Westminster Sarayı Parlemento Binası ve Big Ben (The Palace of Westminster and Big Ben)

The Palace of Westminster, Thames nehrinin kıyısında, Parlemento binasının olduğu yerdir. Ingiltere buradan yönetilmektedir. 1834'te bir yangında neredeyse tümüyle yok olan sarayın bugunku yapısı 1852'de tamamlanmıştır. Saray Gothic tarzda inşa edilmiş olup meşhur Big Ben saat kuleside burada bulunmaktadır. Londra’nın merkezinde bulunan bu tarihi binaya ulaşım oldukça kolaydır ve Londra’ya gittiğinizde mutlaka görülmesi gereken bir yer olduğunu unutmayınız.
Özellikle geceleri muhteşem görünümdeki binanın, gündüzleri ise etrafında halkın protesto ve gösterilerin yapıldığı uğrak bir yerdir. Binanın en büyük özelliği ise üzerinde 3 tonluk cam bulunan saat kulesi olan ünlü Big Ben’dir. Londra'nın en büyük tarihi ve turistik eserlerinden biri olan Big Ben her yıl milyonlarca kişiyi Londra’ya çekmektedir. Dünyada bulunan bu en buyuk 4 taraflı saati olan Big Ben 16 Ekim 1834 yılında Londra’da meydana gelen buyuk yangında hasar gören Parlemento binasina ek olarak Charles Barry tarafından tasarlanmıştır. Kulenin boyu, 9.63 metredir ve Victoria gotik stilinde tasarlanmıştır. Westminster sarayı parlamento'nun tatil olduğu donemlerde, ziyaretçilere açılmaktadır. Ücretleri ise yetişkinler için £14.00, çocuklar için £6.00'dur.



            

·         İngiltere'de Sosyal Hayat
·         İngiltere'de Ekonomik Durum
·         LONDRA'DA GEZİLECEK YERLER
·         İNGİLİZ MUTFAĞI









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

muzafferbadem@hotmail.com