22 Şubat 2011 Salı

ŞEYH SADİ - İ ŞİRAZÎ

1213-1291 yılları arasında yaşayan ve türbesi Şiraz’da bulunan Sadi, kalsik İran edebiyatının en büyük şairlerinden biridir. En tanınmış eserleri Bostan ve Gülistan’dır. Sadi’nin inancına göre, Kainatta her şey kendine mahsus bir dille, gönül erlerine, arif ve hakim insanlara hitap eder.
Allah eri cennet, renk koku istemez
Hatta hoş çehre ve güzel huy istemez,
Onlar eşsiz sevgiliye tutkundurlar
Aşıklara yardan başkası gerekmez

Yazık müzik şevki yoksa o gönüle,
O bir taşsa aşk işlemez ki derine
Aşka yabancı isen musiki haramdır,
Ateş gerekir kalbe duman yerine.


Artık dilberlere bakmayayım dedim,
Kulaklarımı tıkamayı yeğledim.
Baktım ki bunlar hiç bana göre değil,
Sonra tövbe etmemeye yemin ettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

muzafferbadem@hotmail.com