2 Eylül 2012 Pazar

Birleşik Arap Emirlikleri'nde Eğitim İmkanları

İlk öğretim altı yaşından başlayarak altı yıl sürer ve zorunludur. Eğitim ücretsizdir. İlk ve genel ortaöğretim kurumları bir arada bulunmaktadır. Bu nitelikte 360 öğretim kurumu, ayrıca 10 adet mesleki ortaöğretim kurumu bulunmaktadır.

İlkokul çağındaki çocukların tamamı, ortaokul çağındaki çocukların % 60'ı bu öğretimden yararlanabilmektedir.
Ülkedeki tek üniversite Birleşik Arap Emirlikleri Üniversitesi'dir. Üniversite çağındaki gençlerden üniversiteye kayıt yaptıranların oranı % 9'dur. Ülkenin en önemli eğitim merkezi el-Ayn şehridir.
Üniversite, önemli araştırma kurumları, enstitüleri ve kültür merkezleri bu şehirdedir.
Ülkede okuma yazma bilenlerin oranı % 100'dür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

muzafferbadem@hotmail.com